تنظیم قرارداد چاپ کتاب چگونه است؟

تنظیم قرارداد کتاب

نخستین مرحله از فرآیند چاپ یک کتاب، تنظیم قرارداد چاپ کتاب است. قراردادی که بین انتشارات برتر اندیشان و متقاضی، و با هدف چاپ یک کتاب بسته می شود. قرارداد چاپ کتاب می ­تواند برای بعضی از افراد جذاب و وسوسه انگیز باشد چرا که در برخی موارد نه هزینه­ ای پرداخت می ­کنند و نه در پخش نقشی دارند ولی چنانچه فروش کتاب خوب باشد این افراد قطعا متضرر خواهند شد.

به همین دلیل به شما نویسنده گرامی توصیه می کنیم، اگر از فروش کتاب خود مطمئن هستید از قراردادهایی که در آن تمامی حقوق و هزینه ها برعهده ناشر است، خودداری کنید. به بیان ساده در این نوع از قراردادهای چاپ کتاب، حق چاپ همیشه برای ناشر محفوظ می­ ماند.

متاسفانه در برخی موارد شاهد آن هستیم که برخی از مجموعه های چاپ کتاب با هدف سودجویی و سوء استفاده از عدم آگاهی برخی نویسندگان جوان و بی تجربه به ویژه دانشجویانی که به دنبال استفاده از خدماتی آموزشی و دانشگاهی مثل تبدیل پایان نامه به کتاب هستند، قراردادی را با موضوع انتشار کتاب با نویسنده منعقد می کنند که نویسنده کتاب تقریبا برای همیشه از سود مادی و معنوی اثر خود محروم می شود.

عبارات مرتبط با قرارداد چاپ کتاب

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قرارداد مشارکت چاپ کتاب می توانید عباراتی نظیر قرارداد سرمایه‌گذاری مولف، قرارداد سرمایه‌گذاری مشارکتی، قرارداد سرمایه‌گذاری چاپ کتاب توسط ناشر، قرارداد واگذاری چاپ اول، قرارداد سرمایه‌گذاری ناشر جهت چاپ کتاب، قرارداد حق تالیف کتاب، قرارداد واگذاری کتاب را نیز در موتورهای جستجوگر مثل گوگل، جستجو کنید.

قرارداد چاپ کتاب

برای دانلود متن کامل و تصحیح شده نمونه قرارداد نشر کتاب نیز تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انتشارات برتر اندیشان افتخار دارد که با هدف کاهش دشواری های موجود بر سر راه علاقه مندان به چاپ کتاب، به دو صورت زیر آماده ارایه خدمات عقد قرارداد چاپ کتاب به نویسندگان گرامی است.

1 – قرارداد چاپ کتاب به صورت جلسه حضوری: در این روش قرارداد به صورت حضوری منعقد می‌گردد و ضروری است که مولف با حضور در در دفتر انتشارات برتراندیشان فایل کتاب خود را تحویل دهد.

2 – قرارداد انتشار و چاپ کتاب غیر حضوری: با هدف افزایش سرعت انجام مراحل اداری عقد قرارداد چاپ کتاب و همچنین ارایه خدمات عزیزانی که امکان حضور در دفتر انتشارات را ندارند، انتشارات برتراندیشان می تواند پس از ارسال فایل کتاب، از طریق ایمیل قرارداد را به صورت غیر حضوری تنظیم و برای نویسنده ارسال نماید.

لازم به ذکر است برای استفاده از هر یک از خدمات حضوری و یا غیرحضوری انتشارات برتر اندیشان، ابتدا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مقدمات موردنیاز عقد قرارداد برای شما فراهم شود.

برای آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطب گرامی وب سایت انتشارات برتراندیشان، در این لینک نمونه ای از قرارداد چاپ کتاب معرفی می شود.

در پایان یادآور می شویم که به خاطر داشته باشید، مهمترین مرحله در نگارش یک کتاب، انتشار و چاپ کردن آن نیست بلکه نوشتن کتاب است، پس اگر قصد نوشتن یک کتاب داستان و یا یک کتاب علمی با هدف ارتقا سطح رزومه علمی خود را دارید، زمان را بیشتر از این از دست ندهید و هر چه سریعتر مشغول نوشتن کتابتان شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *