مراحل گرفتن مجوز برای چاپ کتاب چیست؟

دریافت مجوزهای لازم برای کتاب

هر کتابی برای انتشار، نیاز به اخذ مجوزهایی از وزارت ارشاد دارد. ما با تجربه ای چندین ساله، در مراحل گرفتن مجوز برای چاپ کتاب نیز همراه شما هستیم. 

 

نمونه مجوز انتشار کتاب از ارشاد
اخذ مجوز انتشار کتاب از ارشاد

 

 مجوز چاپ کتاب چیست؟

پیشتر در مطالبی با عنوان “دریافت شابک ISBN از خانه کتاب چیست؟” و “معرفی قدم به قدم مراحل دریافت فیپا برای چاپ کتاب” برخی از موارد مربوط به گرفتن مجوز برای چاپ کتاب را مورد بررسی قرار دادیم، اما در این مطلب به مرحله اخذ مجوز برای چاپ کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می پردازیم.

مطابق اطلاعات ارایه شده در سایت، دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنج مرحله زیر به عنوان مدارک لازم برای گرفتن مجوز قبل از جاپ کتاب عنوان شده است.

1. دریافت شماره شابک( برای کتاب های موسیقی، شابم در نظر گفته می شود). برای دریافت شابک می توانید به صورت حضوری به نشانی تهران، خیابان انقلاب، بین برادران مظفر(صبا) و فلسطین جنوبی ماجعه نمایید. یا از طریق وب سایت www.isbn.ir و شماره تماس 66414950- 021 برای دریافت شابک اقدام نمایید.

2. دریافت فهرست نویسی پیش از انتشار (فیپا) و ارائه در فایل نهائی کتاب، از طریق وب سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی www.nlai.ir. و یا مراجعه حضوری به کتابخانه ملی ایران، به نشانی تهرانف بزرگراه حقانی، مقابل ایستگاه مترو.

3. ثبت درخواست مجوز پیش از چاپ کتاب در پرتال جامع اداره کتاب به نشانی https://ketab.samandehi.ir

لازم به ذکر است چنانچه هرگونه لقب مثل: دکتر ،مهندس و …. به عنوان پیشوند نام مولف یا مترجم در کتاب مورد استفاده قرار بگیرد، می بایست مدرک معتبر موید لقب، در اول فایل PDF اسکن شود . 

تذکر: همچنین پس از اخذ مجوز قبل ازچاپ، ارایه طرح جلد کتاب و تایید آن توسط فتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *