نکات مهم در طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب

تبریک شما کاری را انجام داده اید که بسیاری از افراد در زندگی تنها آرزوی آن دارند. شما یک کتاب منحصر به فرد به نام خودتان خلق کرده اید. در این مرحله، با یک طراحی جلد کتاب عالی نیز می توانید احتمال موفقیت کتاب خود در فروش را نیز افزایش دهید.

به صورت خلاصه می توان گفت در این مرحله، جلد کتاب، توسط گرافیست طراحی می شود. اگرچه یک ضرب المثل قدیمی انگلیسی می گوید که نباید کتاب را براساس جلد آن قضاوت کرد (Don’t judge a book by its cover) اما در مباحث فروش و بازاریابی کتاب، ایده ای متفاوت مطرح است. یک جلد کتاب که به صورت حرفه ای طراحی شده است تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر مخاطب دارد. می توان گفت طراحی جلد نیز همانند انتخاب عنوان بسیار مهم است. پیشتر در مطلبی با عنوان “راهنمای انتخاب یک عنوان مناسب برای کتاب” به صورت کامل به اهمیت و چگونگی انتخاب یک عنوان مناسب برای کتاب پرداختیم.

طراحی جلد کتاب و نکات کاربردی آن
طراحی جلد کتاب و نکات کاربردی آن

آموزش نکات کاربردی در طراحی جلد کتاب

در این قسمت به بررسی برخی از مهمترین نکات کاربردی درباره موضوع طراحی جلد کتاب می پردازیم. اگر بخواهیم به بیان ساده درباره میزان اهمیت یک جلد با طراحی مناسب صحبت کنیم باید بگوییم که جلد کتاب که به مخاطبی که هیچ شناختی از کتاب شما ندارد، کمک می کند تا شما و کتاب شما را جدی بگیرد. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین کتابت نها یک تصویر از جلد کتاب و اطلاعات خلاصه ای از آن را در سایت خود قرار می دهند. این موضوع بیانگر رقابیت موجود میان ناشرین برای جلب نظر مخاطب در همان نگاه اول است تا وی را ترغیب به خواندن اطلاعات بیشتر درباره کتاب کنند.

طرای جلد کتاب های علمی و دانشگاهی

اگر کتاب شما برگرفته از پایان نامه دانشگاهیتان است، پیشنهاد می شود از طرح های فانتزی و رنگ های تند استفاده نکنید، چرا که با توجه به مخاطبین این نوع ازکتاب ها، عدم رعایت نکات مطرح شده می تواند ارزش علمی کتاب شما را در نظر مخاطب پایین بیاورد. داشتن یک کتاب چاپ شده در رزومه علمی تاثیر زیادی در مصاحبه های دکتری دارد. انتشارات برتر اندیشان مفتخر است که با سابقه درخشان در زمینه تبدیل پایان نامه به کتاب، همراه شما دانشجویان و پژوهشگران گرامی در تمامی مراحل چاپ کتاب از پایان نامه باشد.

استفاده از تایپوگرافی در جلد کتاب

به غیر از استفاده از تصاویر مرتبط با موضوع در جلد، یک سبک جذاب برای متمایز کردن جلد کتاب استفاده از تایپوگرافی است. در این سبک متن به شیوه ای گرافیکی نوشته می شود. در ادامه برخی از نمونه های تایپوگرافی در جلد کتاب را مشاهده می کنید.

 

طراحی جلد کتاب
دیزاین جلد کتاب
طرای جلد کتاب های علمی و دانشگاهی
طرای جلد کتاب های علمی و دانشگاهی
استفاده از تایپوگرافی در جلد کتاب
استفاده از تایپوگرافی در جلد کتاب

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *