چگونه یک رمان خوب بنویسیم (انتخاب موضوع رمان)

چگونه یک رمان خوب بنویسیم

بسیاری از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی مایل هستند تا خودشان نیز بتوانند روزی یک رمان چاپ شده داشته باشند. اما شروع مسیر نوشتن رمان ممکن است به اندازه ای دشوار به نظر برسد که هرگز آغاز نشود. در این مطلب قصد داریم تا مهمترین نکات را که لازم پیش از نوشتن یک رمان خوب از آن ها آگاهی داشته باشید مثل “انتخاب موضوع رمان” را بررسی کنیم.

به طورکلی داستان‌نویس‌ها را می توان به سه گروه کلی تقسیم نمود.

  • گروه اول نویسندگانی هستند که ابتدا به دنبال سوژه‌ای برای نوشتن رمان خود می‌گردند و وقتی سوژه موردنظر در ذهنشان شکل گرفت شروع به نوشتن رمان می‌کنند.
  • گروه دوم افرادی هستند که بدون هیچ پیش فرض ذهنی خاصی قلمشان را در دست می گیرند و شروع به نوشتن می کنند تا سوژه اصلی رمان در ذهنشان شکل بگیرد.
  • گروهی نیز از هر دورش معرفی شده استفاده می کنند یعنی سعی می کنند با نوشتن افکار و موضوعات پراکنده ای را که در ذهنشان وجود دارد بر روی کاغذ بیاورند و به آن انسجام ببخشند.

با توجه به طبقه بندی بالا اهمیت نوشتن و مکتوب کردن ایده ها در مرحله اول نوشتن رمان بیشتر مشخص می شود. این موضوع به خصوص در مورد نویسندگان غیرحرفه ای بسیار مفید و سودمند خواهد بود. پس برای شروع کار شما در اصلاح به ” یافتن سوژه‌ برای نوشتن رمان” نیاز دارید. ابزار کار انجام این مرحله، یک دفترچه یادداشت و قلم است که با کمک آن ها بتوانید افکارتان را به پرواز دبیاورید.

 

چگونه یک رمان خوب بنویسیم (انتخاب موضوع رمان)
 

 

نکات کاربردی انتخاب موضوع رمان

اگر موضوع خاصی برای نوشتن رمان در ذهن ندارید بهتر است نگاهی به سرگذشت خودتان و یا نزدیکانتان بیاندازید. زندگینامه‌ها، خواب‌ها، اخبار اطرافتان، اسطوره‌ها و قصه‌های قدیمی همگی می توانند سوژه ای مناسب برای یک نوشتن یک رمان خوب باشند. رمان شما ممکن است حتی ادامه ای برای داستان دیگر نویسندگان باشد.

 

 

 

 

 

 

۲ thoughts on “چگونه یک رمان خوب بنویسیم (انتخاب موضوع رمان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *