معرفی قدم به قدم مراحل دریافت فیپا برای چاپ کتاب

دریافت فیپا برای کتاب

از جمله خدمات انتشارات برتراندیشان به ویژه در فرآیند تبدیل پایان نامه به کتاب، دریافت فیپا برای چاپ کتاب است. اما فیپا به چی معنی است؟ به طور کلی
تمامی کتاب ها برای چاپ و عرضه در بازار کتاب به یک فهرست توصیفی و تحلیلی برای چاپ در شناسنامه ی کتاب نیاز دارند که به آن فیپا می گویند.

فیپا مخفف چیست؟

فیپا برگرفته از حروف آغازین کلمات: فهرست نویسی کتاب پیش از انتشار است. در فیپای هر کتاب، اطلاعات آن کتاب پیش از چاپ و با هدف شناسایی و بازیابی مبتنی بر استاندارد ها و قوانین و ضوابط بین المللی، ثبت می شود.

 

مراحل اخذ فیپا برای چاپ کتاب

برای اخذ فیپا، شما نیاز دارید که ابتدا در وب سایت دریافت فیپا برای چاپ کتاب، به نشانی http://opac.nlai.ir ثبت نام کنید. برای انجام این کار، پس از ورود به وب سایت معرفی شده، از قسمت مربوط به فیپا، مراحل عضویت را طی کنید.

 

مراحل دریافت فیپا برای چاپ کتاب
مراحل دریافت فیپا برای چاپ کتاب

در این قسمت دو حالت ثبت نام برای افراد حقیقی (درخواست عضویت حقیقی فیپا) و افراد حقوقی (درخواست عضویت حقوقی فیپا) وجود دارد.
اگر شما یک ناشر هستید، باید گزینه “عضویت برای اشخاص حقوقی” را انتخاب کنید. و چنانچه خودتان یک ناشر مولف هستید، باید از گزینه “ثبت نام برای افراد حقیقی” را انتخاب نمایید. پس از تکمیل مراحل عضویت، از قسمت مربوطه، اقدام به درخواست فیپا برای انتشار کتاب کنید. به طورکلی مراحل بعدی شامل، دریافت فیپای کتاب و سپس ورورد به پرتال فیپا با توجه به اطلاعات ثبت نامی است. در این مرحله مدارک موردنیاز مربوط به دریافت فیپا برای چاپ کتاب را ارایه می دهید.

لازم به ذکر است که مسئول مستقیم صدور فیپا در جمهوری اسلامی ایران، اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی  است و این مجموعه  هیچ نماینده ای در سطح کشور نداشته و صدور فیپا تنها توسط سازمان و اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به صورت رایگان انجام می گردد (لینک مرتبط). کارشناسان انتشارات برتراندیشان آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره فیپا مثل مدت زمان اخذ فیپا، هستند. اطلاعات تماس با انتشارات در صفحه تماس با ما ارایه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *