منظور از آماده سازی محتوای کتاب چیست؟

آماده سازی محتوای کتاب

نخستین مرحله از 8 مرحله چاپ کتاب، آماده سازی محتوای کتاب است. در این مرحله نویسنده یا مترجم محتوای کتاب مورد نظر را آماده می کند. به طورکلی محتوا کتاب می‌تواند شامل مجموعه اشعار، رمان و داستان های کوتاه یا بلند، دست‌نوشته ها و خاطرات شخصی، و یا یک کتاب دانشگاهی و علمی باشد. تبدیل پایان نامه به یک کتاب علمی از جمله مواردی است که باعث ارتقا رزومه اکادمیک دانشجویان و پژوهشگران می شود. اگر شما هم به دنبال مجموعه ای برای تبدیل پایان نامه تان به کتاب هستید، بخش مشاوره انتشارات برتر اندیشان آماده پاسخگویی کامل به شما است.

لازم به ذکر است اگرچه محتوای کتاب می‌تواند به صورت تالیف یا ترجمه باشد اما در هر صورت لازم است که نویسنده محتوای کتاب موردنظر را را به صورت دست‌نوشته یا تایپ شده به انتشارات برتر اندیشان تحویل دهد.

برای مشاهده سایر مراحل کلی چاپ کتاب می توانید بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

مرحله اول: آماده سازی محتوای کتاب
مرحله دوم: آماده سازی اولیه کتاب (صفحه آرایی و تایپ)
مرحله سوم: دریافت شابک (ISBN)وب سایت شابک | ارائه خدمات شابک و شابم
مرحله چهارم: دریافت فیپا
مرحله پنجم: دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مرحله ششم: چاپ و صحافی
مرحله هفتم: ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام وصول
مرحله هشتم: پایان

تولید محتوای کتاب چیست؟

به صورت خلاصه می توان گفت تولید محتوا یا Content Creation شامل طیف زیاد و گسترده‌ای از فعالیت‌ها است. اما منظور از تولید محتوای در مراحل چاپ کتاب دقیقا به معنی آماده سازی یک محتوای متنی برای کتابی است که به دنبال چاپ ان هستیم. دقیقا مشابه با ا فردی که در چند قرن پیش مشغول نوشتن یک کتاب خطی بوده است نه فردی که به دنبال انتشار پست و لایو و استوری به تولید محتوا در فضای مجازی مثل اینستاگرام است. اگرچه به طور کلی می توان به همگی این فعالبت ها تولید محتوا گفت. انتشارات برتراندیشان مفتخر است که در تمامی مراحل چاپ کتاب از جمله آماده سازی محتوای کتاب همراه شما باشد.

تولید محتوا و آماده سازی محتوای کتاب دغدغه‌ی تازه‌ای نیست و می توان گفت از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید به تدریج از محتوای در دسترس شد بیشتر شد، اهمیت آماده کردن یک محتوای مناسب برای کتاب نیر افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *